Επιλογή Σελίδας

Στο Art box #5 θα βρεις

ΝΤΕΓΚΑ

Ο Εντγκάρ Ντεγκά (1834- 1917) ήταν Γάλλος ζωγράφος, γλύπτης και χαράκτης, από τους σημαντικότερους του 19ου αιώνα. Θεωρείται από τους θεμελιωτές του ιμπρεσιονισμού, μολονότι ο ίδιος απέρριπτε τον όρο και προτιμούσε να αποκαλείται ρεαλιστής. Ήταν σπουδαίος σχεδιαστής και δεξιοτέχνης στην απόδοση της κίνησης, όπως φαίνεται στους πίνακές του με θέματα τον χορό (περισσότερα από τα μισά έργα του απεικονίζουν χορεύτριες), τις ιπποδρομίες και τα γυναικεία γυμνά. Οι προσωπογραφίες του είναι αξιοπρόσεκτες για την απόδοση του σύνθετου ψυχισμού του εικονιζομένου και της ανθρώπινης απομόνωσης.

ΜΑΝΕ

Ο Εντουάρ Μανέ (1832– 1883) ήταν Γάλλος ζωγράφος. Θεωρείται ένας από τους θεμελιωτές της μοντέρνας τέχνης ενώ συνδέθηκε έντονα και με το κίνημα του ιμπρεσιονισμού. Αποτέλεσε επιπλέον έναν από τους πλέον αμφιλεγόμενους καλλιτέχνες του 19ου αιώνα. Στο Σαλόνι του 1859 εκθέτει το πρώτο του έργο «Πότης Αψεντιού» που ακολουθεί τα πρότυπα του ρεαλισμού και αποτελεί ένα είδος φόρου τιμής στον Ισπανό Ντιέγκο Βελάσκεθ που που ο Μανέ θεωρεί τον σημαντικότερο ζωγράφο. Το όνομα του Μανέ συνδέθηκε με τους ιμπρεσιονιστές ζωγράφους, ωστόσο στην πραγματικότητα, αν και διαπνέονταν από κοινές πεποιθήσεις και το έργο του Μανέ αποτέλεσε σημαντική επιρροή για τους ιμπρεσιονιστές, ο ίδιος ο Μανέ δεν συμμετείχε στις εκθέσεις τους ούτε και επιθυμούσε να εκλαμβάνεται ως εκπρόσωπος του κινήματος.

ΜΠΕΡΝΙΝΙ

Ο Τζαν Λορέντσο Μπερνίνι(1598 – 1680) ήταν διακεκριμένος Ιταλός γλύπτης και ζωγράφος, γιος του καλλιτέχνη Πιέτρο Μπερνίνι. Θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους γλύπτες του 17ου αιώνα, που άφησε το ισχυρότερο προσωπικό στίγμα στην εικόνα της Ρώμης. Πρόκειται κατά πολλούς για τον μεγαλύτερο εκπρόσώπο της τεχνοτροπίας του ιταλικού Μπαρόκ, που διακρίθηκε τόσο στη γλυπτική όσο και στην αρχιτεκτονική. Υπό την προστασία του Σκιπίωνος Μποργκέζε, ο Μπερνίνι κέρδισε γρήγορα τη φήμη που του αναλογούσε σαν καλλιτέχνης. Τα τέσσερα αριστουργήματα του μεγάλου καλλιτέχνη είναι: «Αινείας, Αγχίσης και Ασκάνιος» (1619), «Η αρπαγή της Περσεφόνης» (1621-22), «Απόλλων και Δάφνη» (1622-25) και «Δαβίδ» (1623-24).

ΝΤΕΛΑΚΡΟΥΑ

Ο Ευγένιος Ντελακρουά (1798 –1863) ήταν μεγάλος Γάλλος ρομαντικός ζωγράφος του 19ου αιώνα, που επηρέασε την ζωγραφική συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του ιμπρεσιονισμού. Εμπνεύστηκε από ιστορικά γεγονότα όπως η Ελληνική και η Γαλλική Επανάσταση. Το 1815 μαθήτευσε κοντά στον ζωγράφο Πιερ-Ναρσίς Γκέριν και το 1816 μπήκε στην Σχολή Καλών Τεχνών. Το 1822 παρουσίασε στο Σαλόνι Παρισιού τον πίνακά του «Η βάρκα του Δάντη». Το 1824 παρουσίασε τη «Σφαγή της Χίου», εμπνευσμένος από το πραγματικό γεγονός της Ελληνικής επανάστασης, και ο πίνακας αγοράστηκε από την Γαλλική κυβέρνηση για 6000 νομίσματα.

ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΗ ΤΣΑΝΤΑ

Δώρο μία συλλεκτική υφασμάτινη τσάντα (διαστάσεις 38×42) με αποφθέγματα μεγάλων ζωγράφων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Art Box No 1

Καραβάτζιο, Μιχαηλάγγελος, Μποτιτσέλι, Λεονάρντο ντα Βίντσι

Art Box No 2

Ραφαήλ, Αντρέα Μαντένια, Βίνσεντ βαν Γκογκ, Καναλέτο

Art Box No 3

Ρέμπραντ, Τζιότο, Ροντέν και Ρενουάρ

Art Box No 4

Ρούμπενς, Πωλ Σεζάν, Πωλ Γκωγκέν, Αμεντέο Μοντιλιάνι

Art Box No 6

Φρανθίσκο Γκόγια, Τιτσιάνο, Ντιέγο Βελάθκεθ, Κλωντ Μονέ

Στο πέμπτο Art Box θα βρείτε τέσσερα βιβλία με τη ζωή και το έργο των Εντγκάρ Ντεγκά, Εντουάρ Μανέ, Τζαν Λορέντσο Μπερνίνι, Ευγένιου Ντελακρουά.

 

ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ!